Een ervaren marketingschrijver. Met engineering-skills. En IT-ervaring. En totale focus op IT-bedrijven zoals dat van jou. En jij hebt nog meer redenen nodig om een afspraak te maken en met mij te gaan werken? Manman, je bent wel het veeleisende type hè?
Maar daar houd ik van. Dus ik geef je nog 10 redenen. Maar daarna klik je netjes op mijn call to action en maak je een afspraak, ok?
Komen ze:
1. Ik luister
Een goed project begint met een goed gesprek. Ik wil weten wat jij doet, wie je klanten zijn en waar je nu staat met je contentmarketing. Ik gebruik mijn kennis en ervaring om de juiste vragen te stellen en je adviezen te geven waar je echt iets mee kunt.
2. Ik luister niet
De teksten die ik je stuur en de tactieken die ik je adviseer zijn misschien iets meer 'op het randje' dan je verwachtte. En misschien gooi ik wel eens ongevraagd een structuurtje om hier en daar. Of kom ik in een meeting met een wild idee. Sommige mensen schrikken daarvan, maar er zit een ratio achter: online opvallen is fokking moelijk tegenwoordig. Dus als je content maakt, dan kun je hem maar beter zo maken dat hij mensen triggert.
3. Ik hou ervan
Ik ben softwarebouwer geweest, dichter, wetenschappelijk onderzoeker, programmamanager en blogger over bijna alles. Al die dingen moest ik doen om erachter te komen wat ik allemaal kon en welk vak daar bij paste. Inmiddels ben ik erachter dat mijn talenten zich laten samenvatten in drie dingen: schrijven, met computers prutsen en mensen helpen. 'Contentmarketing voor IT-bedrijven' is als vakgebied dus gewoon bedacht om mij aan passend werk te helpen.
4. Ik snap de hele keten
Mijn wilde cv heeft nog een voordeel. Ik heb in heel veel verschillende organisaties heel veel verschillende functies gehad. En als ondernemer heb ik voor honderden klanten allerlei klussen gedaan. Ik snap dus hoe bedrijven werken, groot of klein. Dat helpt me bij het begrijpen wat jij wilt en bij het bedenken wat je klanten willen.
5. Ik ben al begonnen
Wil je groeien, dan moet je naar je klanten luisteren en laten zien dat je waarde toevoegt. Dat is niet alleen goed advies, maar ook iets waar ik echt in geloof. Daarom doe ik een heleboel dingen voor niets. Een uurtje meedenken op Teams, blogs, podcasts, mijn nieuwsbrief Het Grote Verhaal, mijn LinkedIn-posts en tweets: ze zijn bedoeld om jou vooruit te helpen. Ik ben dus eigenlijk al voor je aan het werk. Heb je dus een blog- of nieuwsbriefonderwerp, wil je een keer sparren of wil je me per mail een vraag stellen? Dat kan gewoon. Geen factuur.
6. Ik leer het je
Ik help je om je contentmarketing op de rails te krijgen en ik schrijf de lange, strategische content. Dat is fijn, maar er zijn ook dingen die je liever zelf doet. Socials, blogs, advertenties: het is gewoon veel efficiënter om dat binnenshuis te hebben. Dus train ik jou en je mensen. In een cursusruimte of on the job. Ik ben een ervaren trainer en voormalig docent Online Marketing aan de Hogeschool Windesheim. Check de trainingen op de trainingspagina.
7. Soms weet ik het niet
Je kunt me alles vragen over contentmarketing. Maar ik garandeer je niet dat ik meteen een antwoord heb. Er is heel veel dat ik niet weet.
Het vak dat ik geleerd heb is dat van ingenieur. Een ingenieur verzamelt kennis en past die dan creatief toe op een concrete uitdaging. Data-driven contentmarketing noem ik dat. Zo pak ik jouw marketing ook op. Geen standaardtrucjes, maar een aanpak op maat die de meest prangende vragen beantwoordt met data en niet met vermoedens.
8. Ik heb vrienden
Ik heb maar twee handen en die zijn vaak redelijk vol. En (niet doorvertellen!) ik kan ook nog eens lang niet alles. Maar uit mijn netwerk vis ik misschien wel iemand voor je die wel de tijd en de skills heeft.
9. We maken het leuk
Mijn motto: 'If you can laugh together, you can work together.' Ik investeer veel in het creeëren van een open, ontspannen sfeer. Dat maakt het makkelijk om ideeën uit te wisselen en geeft creativiteit de ruimte.
10. Anderen zeggen het
Ok, genoeg over mezelf gekletst. Eens kijken wat anderen over mij zeggen:
Het is heerlijk om samen te werken met Bouke. Hij begrijpt onze (vaak technische) materie en weet dit altijd zo te vertalen dat het onze doelgroep écht raakt. Hij heeft goede ideeën, werkt snel en schrijft gewoon ontzettend lekker. Ik gun iedereen een Bouke!
Door zijn schat aan ervaring in de IT, een gezonde portie nieuwsgierigheid en zijn interviewskills is deze altijd positieve copywriter een onmisbare aanvulling van ons sales- en marketingteam geworden. Je geeft Bouke een vingertopje aan informatie en er komt een lekker lezend en inhoudelijk sterk IT-stuk uit zijn handen!
Bouke is goud. Hij heeft het geduld en het vermogen om mensen uit te vragen en aan te horen over de meest complexe IT-oplossingen. Vervolgens maakt hij daar best wel snel een smeuïg artikel, whitepaper of andere tekstdrager van. Smeuïg in de zin van lekker leesbaar, vlotte schrijfstijl en in de taal en toon van je publiek. En dat is precies wat je nodig hebt als je zelf diep in technische materie zit; dan heb je iemand als Bouke nodig die dat toegankelijk en begrijpelijk maakt.
Met Bouke haal je een creatieve, doortastende tekstschrijver binnen met een echte IT-focus en veel IT-kennis. En daar zijn er niet veel van. Bouke denkt mee en is professioneel en scherp, maar ook altijd in voor een grap. Dat maakt het fijn samenwerken.
Bouke is de beste tekstschrijver waar ik mee heb gewerkt. Dit voornamelijk vanwege zijn meedenken over de structuur van zijn content en de extreme mate waarin hij complexe materie weet te vereenvoudigen.
Ok, dat waren ze. Dus daar komt-ie. De CTA. Klaar voor? Je had het beloofd, weet je nog?
Maak nu een afspraak
Nog niet helemaal klaar om aan het werk te gaan? Dan kun je je inschrijven voor Het Grote Verhaal, mijn wekelijkse mail-met-frisse-inzichten. Dan spreken we elkaar iedere week en wie weet wat er dan later nog gebeurt!