Site traffic: het is een slechte KPI, maar het is een begin

Goed stuk van The Social MS over de zin en onzin van het meten van website traffic.

Natuurlijk: uiteindelijk zegt het aantal mensen dat op je site komt niet zo veel over of je je zakelijke doelen aan het halen bent. Aan de andere kant: hoe ga je ooit omzet van je site halen als er niemand komt? De conclusie hier (en die deel ik van harte) is dat je metrics meegroeien met je marketing. Begin je net met contentmarketing/bloggen, dan is het prima om je op bezoekers te focussen. Als die er eenmaal zijn, moet je verder naar meer volwassen metrics:

When you start out traffic might be a good metric, but Mark is right that you should move on from this number, because more traffic does not necessarily mean more success. Rather, the way to go would be better traffic. One indicator for this rather abstract concept of “better” traffic could be “shares”. And there might be better marketing metrics depending on the stage your marketing is in.

Welke metrics meet jij om te kijken hoe het met je blog of site gaat?

Marketing Metrics: Traffic Should be One of the First Metrics
With your marketing maturing, your marketing metrics also need to mature. Traffic is a first indicator but not the ultimate proof of success.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(