Marketingfunnel. Customer journey. Content. Bla, bla... Iedereen kent de marketingfunnel, iedereen is enorm druk om hem met content te vullen en iedereen weet ook dat die hele funnel niet echt bestaat.
Toch weten we, ergens diep van binnen, dat het funnelmodel ons helpt bij het denken over content. Anders zouden we het niet keer op keer op whiteboards, flipovers en powerpoints tekenen. De vraag is: hoe dan?
Nou, zo bijvoorbeeld:
Op Contently deelt Joe Lazauskas een stuk uit zijn boek The Storytelling Edge. Hij beschrijft de 'story funnel matrix', een marketingfunnel die is opgesplitst in drie contentsoorten: timely, seasonal en evergreen. Dat helpt je om keuzes te maken bij het online zetten van content. Want je deelt ieder stuk content in naar welke functie het heeft voor welk deel van je doelgroep.
En ja, het is een stomme naam voor een model.
Geen revolutie misschien, maar wel weer een van die kleine dingetjes die je kan helpen bij het nadenken over het hoe en wat van contentmarketing.
Lees dit dus: