In deze aflevering duiken we diep in de rol van marketeers en consultants als strategische partners in hun organisaties.
Jasper Griepsma, UX-expert en business designer, en Christiaan Slierendrecht, digitaal strateeg, delen hun inzichten over hoe je als marketeer uit de uitvoerende leveranciersrol kunt stappen en een volwaardige partner aan tafel kunt worden.
We hebben het over de uitdagingen waar marketeers vaak mee te maken hebben, zoals het gevoel sluitpost op de begroting te zijn en de constante strijd om erkenning binnen de organisatie.
Met hun ervaring en expertise laten Chris en Jasper zien hoe je de dynamiek kunt veranderen door integraal en strategisch te denken, en hoe je de juiste vragen kunt stellen om waarde toe te voegen aan ieder gesprek, of dat nou met een klant is of met (brrrrr) je CFO.
ONDERWERPEN IN DEZE AFLEVERING
- Hoe je als marketeer of consultant een strategische partner kunt worden in je organisatie.
- De rol van nieuwsgierigheid en empathie in het stellen van de juiste vragen.
- Waarom het belangrijk is om de relatie met finance en andere afdelingen te versterken.
- Hoe je de transitie kunt maken van uitvoerder naar strategisch adviseur.
- De waarde van integrale denkwijzen en samenwerking met verschillende disciplines.
- Praktische tips om je eigen rol te herdefiniëren en meer impact te maken.
Luister hem hieronder, of op Apple Podcasts / Spotify