In deze aflevering hebben 'Mr. B2B' Wing Cheung en ik het over de sociale dynamiek van marketing binnen B2B-organisaties. En we fileren een paar buzzwords.
Wing Cheung, een van de stille autoriteiten in B2B-marketing in Nederland, deelt zijn inzichten in de interne uitdagingen waarmee marketeers worden geconfronteerd, zoals het gebrek aan erkenning en respect voor hun vakgebied.
We bespreken hoe marketeers, vaak 'lone wolves', zich kunnen positioneren als strategische partners in hun organisatie en hoe ze de waarde van hun werk kunnen communiceren. En daardoor vermeerderen.
Verder deelt Wing een hele bak geheimen en skills die hij dagelijks toepast voor zijn klanten.
ONDERWERPEN IN DEZE AFLEVERING
- Hoe je je als marketeer kunt positioneren als strategische partner binnen je organisatie
- De impact van een te krap beschreven DMU en het belang van beïnvloeders in het besluitvormingsproces
- Waarom het essentieel is om ook intern marketing te doen en de waarde van je werk te communiceren
- De rol van account-based marketing en hoe je je ideale klant kunt aantrekken
- Praktische tips om je zelfvertrouwen te vergroten en effectiever samen te werken met sales en andere afdelingen
Luister hem hieronder, of op Apple Podcasts / Spotify
SHOWNOTES
Blogs van Wing op Marketingfacts
Boek 'Stop met casanovamarketing'