Er verschijnt niet zo heel veel content over contentmarketing, specifiek voor IT-bedrijven (dat weet jij ook, daarom kom je naar mijn site 😊), dus als ik er eentje vind, deel ik hem graag met je. Veel basics in dit artikel, maar ook een paar interessante nieuwe inzichten.
Contentmarketing is voor B2B IT-diensten een enorm krachtige manier om je business te laten groeien. Dit artikel behandelt de kern van de zaak: kennis delen met potentiële klanten, het opbouwen van vertrouwen, het genereren van verkeer naar je website en het genereren van leads voor IT-diensten.
Een belangrijk stukje uit het artikel, over de eeuwige vraag 'hoe vaak moet je posten?' Het antwoord is duidelijk: meer dan 1x per week zichtbaar zijn levert je een duidelijk meetbaar concurrentievoordeel op. En regelmatig bloggen helpt nog steeds voor je SEO.
WHEN to publish
Our research shows that businesses that publish more than once a week, see 4-5x more traffic and leads than those who publish infrequently or not at all.
It’s also important to remember that your buyers are searching for answers to their top business challenges every single day!
And of course I love to say that Google is looking for your website to have a heart beat, a cadence, a rhythm that it can see from regular blog posting.
Verdere conclusies uit het stuk:
- Contentmarketing is nog steeds een relatief goedkope manier om nieuwe klanten te bereiken en te converteren.
- Echt behulpzame content die je doelgroep informeert en wat leert is effectiever dan betaalde advertenties.
- Consistentie, kwaliteit en planning zijn cruciaal als je rendement uit je content-investeringen wilt halen.
- Zonder kennis van je doelgroep en begrip van hun vragen en uitdagingen wordt het niks.
- Het meten van de resultaten van je inspanningen is belangrijk om te leren welke content het meest effectief is.
Lees het hele artikel hier: