Social media bij Blis Digital: € 50.000+ extra omzet

Groeien door experts die posten op LinkedIn. Met mijn training

Werken met Blis Digital is een genoegen. Ik werk al lang met ze samen, zie de eerdere case. In dit project gaf ik een LinkedIn-training aan een groep van 8 technisch specialisten. Het resultaat: sterk toegenomen zichtbaarheid voor merk en expertise van Blis Digital, een mooie plek als trainer voor een van de experts en € 50.000+ aan nieuwe omzet, direct toe te wijzen aan de activiteiten op LinkedIn.

Blis Digital zag al langer dat het bereik van de bedrijfspagina op LinkedIn niet goed was en dat het marketing te veel tijd kostte om die te onderhouden. Het doel van deze training en de oprichting van een ‘influencergroep’ was bedoeld om meer bereik te genereren, terwijl de experts zelf hun content maakten.

Omdat deze mensen allemaal erg druk zijn, hadden ze daarvoor kennis en technieken nodig om  effectief en efficiënt content te maken en te delen.

Op zoek naar bereik en efficiëntie

Binnen Blis Digital waren al zeer gerespecteerde experts die zichtbaar waren en content maakten. Sommigen publiceerden regelmatig video’s, spraken op events of schreven blogs. Het traject dat we startten was bedoeld om daar meer regelmaat en voorspelbaarheid in te brengen en zo de socials van Blis Digital verder op te schalen en meer bereik te geven.

Mijn taak was om de experts te leren hoe ze regelmatig content op LinkedIn konden zetten, die potentiële klanten zou aanspreken en hun netwerk zou activeren en uitbreiden. Daarbij moest ik ook technieken aanreiken die ze hielpen om de tijdsbesteding binnen te perken te houden, waaronder natuurlijk het gebruik van AI-tools zoals ChatGPT.

Beginnen met de juiste training

Het traject begon met mijn LinkedIn-training. In die training leg ik de basisprincipes uit van effectieve contentcreatie en het ‘bespelen’ van het algoritme van LinkedIn. De deelname aan de training was vrijwillig (OK, met waarschijnlijk enig aandringen van de interne marketeer), omdat ik geloof dat enthousiasme een essentieel ingrediënt is voor succes op social. Als je iemand dwingt of met beloningen ‘omkoopt’ om iets met social media te doen, levert dat bijna nooit langetermijnsucces op.

“Bouke heeft echt bijgedragen aan ons succes door zijn enorme kennis en zijn no-nonsense aanpak. Geen bla bla, gewoon altijd goed werk leveren en dat ook nog eens met een flinke dosis humor en een grote glimlach. Hij houdt alles plezierig en down to earth. Dat maakt het samenwerken met hem echt bijzonder.”

Na de training hield de interne marketeer regelmatig gesprekken met de experts om hun motivatie op peil te houden, statistieken te verzamelen over hun content en na te denken over nieuwe content. Na een half jaar organiseerden we een evaluatiemeeting om de resultaten van onze inspanningen te bespreken.

Efficiënter worden door AI

Trouwens, niet alleen de schrijvende experts maakte ik efficiënter door AI. Op verzoek van Blis Digital ontwikkelde ik het ‘mini-case-proces’, waarmee we in totaal minder dan 3 werkuren een reference case kunnen ontwikkelen. Die efficiëntie halen we, omdat alle interviews uit het proces verdwenen zijn en vervangen door brainstormformulieren en vragenlijsten. Custom GPT’s verwerken die snel tot een eerste versie van de tekst, die ik in ongeveer een uur af kan maken.

Eric Dubbelaar, commercieel directeur bij Blis Digital, zei daarover:

“Omdat Bouke zichzelf en zijn producten steeds blijft innoveren, werken we al jaren met veel plezier met hem samen! De efficiënte workflow die Bouke hanteert sluit goed aan bij onze dynamiek.

Door de tools die hij inzet, kunnen we eenvoudig afspraken met hem inplannen en werkt hij uiterst effectief. En deze kennis houdt hij niet voor zichzelf, maar deelt hij ook graag met ons. De 'Schrijven voor LinkedIn met behulp van ChatGPT'-training is daar een mooi voorbeeld van. In een leuke interactieve setting deelt Bouke zijn kennis met onze consultants waardoor zijzelf eenvoudig goede content kunnen generen. Zo levert Bouke veel extra waarde.

Hij heeft ook onze marketing lead geholpen om een stuk efficiënter te worden door de inzet van slimme tools en technieken.”

Het blijft hard werken, maar met resultaat!

Veel van de experts gaven aan dat ze het best zwaar vonden om wekelijks meerdere keren te ‘moeten’ posten. Een aantal van hen vond de resultaten, gemeten in impressies, reacties en comments, nogal tegenvallen. De frequentie van posten was daardoor gedaald en een enkeling was zelfs gestopt met posten.

“We hebben met Bouke grote stappen gemaakt op het gebied van influencer marketing. Door de posts van onze consultants hebben we ons bereik met een factor 20 weten te vergroten. Daardoor zijn in de eerste zes maanden 5 nieuwe klanten binnengekomen met een totale (initiële) omzet van ruim 50.000 euro.”

Maar na een inventarisatie van de daadwerkelijke resultaten blijkt hoe belangrijk het is om over een langere periode te meten en om naar échte zakelijke resultaten te kijken en niet alleen naar de impressies. Toen we dat deden, bleken de daadwerkelijke resultaten heel goed: we konden een omzet van meer dan 50.000 euro direct toeschrijven aan de social media-activiteiten die voortkwamen uit de training. Een van de experts werd dankzij zijn nieuwe zichtbaarheid zelfs trainer bij een gerenommeerd instituut. Daarnaast was de zichtbaarheid van merk en bedrijf met een factor 20 toegenomen en hadden experts veel interessante gesprekken en legden ze nieuwe contacten plaatsgevonden.

Heb je ook experts, salesmensen of directieleden die je graag wilt helpen met vaker posten op LinkedIn? Bel me, mail me of maak een afspraak.

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(