Vijf cruciale principes voor écht opvallende B2B-content

De meeste B2B-content is nogal muf en onaantrekkelijk. 5 manieren om het beter te doen.

'Goed genoeg' is in contentmarketing niet goed genoeg. Voor echte resultaten, moet je content maken die echt opvalt en je lezers aanspreekt. Search Engine Land bindt de strijd aan met de 'muffe oude cracker' die veel B2B-content is en geeft je 5 richtlijnen om het beter te doen.

Kort samengevat zijn dit ze:

  1. Het is niet genoeg om content te maken op basis van zoektermen en ranglijsten. Je moet de lezer centraal stellen en je afvragen waarom die geïnteresseerd zou zijn in wat je te zeggen hebt.
  2. Informatie alleen interesseert niemand. Content moet meer bieden dan alleen een lijst met feiten en claims. Inspireer de lezer en draag nieuwe ideeën aan.
  3. Te veel feiten kunnen verwarrend zijn en lezers ontmoedigen. Het is belangrijk om relevante feiten te selecteren en ze te presenteren op een manier die duidelijk maakt waarom ze belangrijk zijn.
  4. Bekijk je content vanuit het perspectief van de lezer en vraag je af waarom die er een barst om zouden geven. Denk continu na over wat de lezer zoekt en hoe je hun behoeften kunt vervullen.
  5. Maak het interessant, boeiend en uniek, zodat je stuk opvalt tussen andere content.

Lees het hele stuk hier:

Why we should set higher standards for content production
If we want our traffic to convert to sales or higher brand awareness, we must improve our content past “good enough.” Here’s why.
Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(